W podpoznańskich Rabowicach z tygodnia na tydzień widoczne są postępy na inwestycji domów w zabudowie bliźniaczej, przy ulicy Bliskiej. Powstają tu Zielone Rabowice II.
Każdy dom musi mieć solidny i bardzo wytrzymały dach, który będzie służył mieszkańcom przez lata. Jedną z jego najważniejszych części będzie zaś więźba dachowa, to znaczy drewniany stelaż. Przenosi on obciążenia z pokrycia dachowego na tzw. nośne ściany budynku. Jest to bardzo ważne zadanie, dlatego też więźba powinna zostać wykonana z jak największą starannością. W trakcie planowania domu trzeba zadecydować o preferowanym rodzaju konstrukcji, biorąc pod uwagę konkretne wytyczne i szacując koszt wykonania dachu.
Architektura i akustyka to dwie dziedziny nierozerwalnie ze sobą związane. Wraz z nieustannie rosnącym poziomem hałasu, więź pomiędzy architekturą i akustyką coraz bardziej się zacieśnia. Komfort użytkowania przestrzeni w znacznym stopniu zależy od dobrostanu akustycznego. Jak zatem projektować, by akustyka szła w parze z architekturą? Jakim wyzwaniom w tym obszarze architekci stawiają czoła? W trakcie naszej konferencji skupimy się na teoretycznych i praktycznych aspektach projektowania dla słuchu. Widzimy się 30 listopada 2023 o godz. 10:00. Aby wziąć udział w spotkaniu wystarczy zarejestrować się.
Przy ulicy Heleny Rzepeckiej, na poznańskich Podolanach praca wre. Dodatnie temperatury zdecydowanie sprzyjają pracom na budowie. W trzech szeregach, wchodzących w skład osiedla Rodzinne Podolany zakończono już montaż więźby dachowej. Pierwsze przekazywanie kluczy deweloper rozpocznie w II kwartale 2020 roku.
W zlokalizowanej na poznańskim Grunwaldzie Górczyńskiej 46 uroczyście otwarty został Klub Mieszkańca. Takie pomieszczenie, to dziś prawdziwa rzadkość w budownictwie wielorodzinnym. Przy tej okazji deweloper przygotował liczne atrakcje oraz zawody o puchar Prezesa SAP-PROPERTY.
Lokalizacja zawsze uchodziła za jeden z najważniejszych czynników przy wyborze inwestycji. Tak jest do dzisiaj, ale kryteria klientów z biegiem czasu bardzo się zmieniają - coraz ważniejsze są dla nas inne, w opinii wielu równie ważne kwestie.
Skrzynki na listy, windy, ławki… To „tylko” czy „aż” elementy części wspólnych osiedla mieszkaniowego? Przemyślany dobór detali, a czasem dedykowany ich projekt może dopełniać historię, którą opowiada inwestycja i budować emocjonalną więź z mieszkańcami.
Zaskakują, zdobią, nierzadko zachwycają albo budzą kontrowersje. Murale, czyli wielkoformatowa, ścienna sztuka, w szalonym tempie zyskują na popularności i bez wątpienia już od kilkunastu lat pełnią bardzo istotną rolę w ikonografii miejskiej, wybijając się wyraźnie na pierwszy plan spośród innych wizualnych form przekazu.
Przestrzeń miast w XX wieku należała do samochodów, w XXI wieku odzyskiwana jest dla ludzi – tak w dużym skrócie można by podsumować aktualne trendy urbanistyczne.
Zarząd lub zarządca, któremu powierzono zarząd nieruchomością wspólną jest zobligowany przepisami ustawy o własności lokali do zwołania, przynajmniej raz w roku, zebrania ogółu właścicieli.
Tak jak trudno sobie dziś wyobrazić pejzaż polskich miast bez galerii handlowych, tak samo ciężko byłoby funkcjonować mieszkańcom śródmiejskich i podmiejskich dzielnic bez osiedlowych lokali użytkowych, w których mieszczą się sklep, zakład fryzjerski czy różnego rodzaju prywatne gabinety medyczne.
Relacje między architektami a inwestorem bywają burzliwe. Zazwyczaj szwankuje komunikacja, w której zarówno jedna, jak i druga strona popełnia błędy. Chciałbym się jednak skupić na architektach. Sama świadomość, na co zwrócić uwagę i czego unikać, to już pewna droga do sukcesu, jakim będzie projekt budynku oddany na czas zgodnie z oczekiwaniami inwestora.
Człowiek od zawsze związany był z przyrodą, która wpływała na niego kojąco. Dziś wybierając mieszkanie, coraz więcej osób poszukuje tej harmonii i spokoju, jaki dają osiedla zatopione w zieleni.
Deweloper i artysta to dwa, wydawać się może, odległe bieguny. Jednak gdy spojrzeć z szerszej perspektywy, zarówno jeden, jak i drugi tworzą i sprzedają swoje dzieła. Deweloper swoją „sztukę” projektuje, buduje i oddaje do użytkowania, artysta zaś robi niemal to samo, choć jego dzieła często przewyższają wartością nie jedną inwestycję budowlaną. Czy Ci dwaj twórcy mogą wzajemnie nadać swoim dziełom wyższą wartość?